پیش از خطبه 15 آذر 1392
پیش از خطبه های 15-9-1392 جناب آقای مروی نماینده محترم نیشابور و فیروزه به ایراد سخن پرداخت.

ایشان در ابتدا ایام محرم و صفر را خدمت تمامی مسلمین تسلیت عرض کرد و در ادامه فرمود ماه محرم ماه یادآوری شهادت ها و ایثارگری ها و رشادت های آقا اباعبدلله(ع) و یاران با وفایش و خاندان مطهر ایشان است و ماه صفر ماه رسیدن حزن و اندوه آل پیغمبر و ماه شهادت دختر سه ساله حضرت اباعبدلله(ع) و کاروان سرافراز و سربلند کربلا به شام و ماه جانسوز رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام رضا(ع) است و ماه سخت و سنگینی که یامبر(ص) می فرمایند: هر کس پایان ماه صفر را به من بشارت دهد وارد بهشت می شود.
وی در مورد مذاکرات اخیر ژنو افزود که یکی از توافقنامه ها این است که کشور های خریدار نفت ایران بخشی از پول نفت را به صورت پول نقد یعنی دلار بدهند و بخشی را هم به صورت کالاهای اساسی زیرا قبلا این یک معضل بود و پول صادرات نفت را نمی دادند.ایشان همچنین گفت که این توافقها نشانه های خوبی که برای ما داشت یکی بحث فروش نفت و برگشت پول است که وضعیت مناسب تری گرفته است و وزیر نفت هم در جلسه اوپک اعلام کرد که کشورهایی که سهمیه ایران را در صادرات گرفته ، این ها را به ایران بازگردانند و آنها به سهمیه واقعی خودشان برگردند.
وی همچنین آرزوی موفقیت برای تیم مذاکره کننده داشت.ایشان با بیان اینکه آنچه امروز ضرورت جدی ماست و از تاکیدات رهبر معظم انقلاب هم است وحدت و هماهنگی و یکدلی و یکپارچگی همه ی قوا و حمایت مردم است.
ایشان مطلب بعدی را در مورد تولید گاز بیان کرد که کشور ایران از لحاظ ذخایر گاز رتبه دوم جهان است و بیش از 33 هزار میلیارد متر مکعب امروز ظرفیت شناخته شده ی گاز کشور است.وی در ادامه افزود طی توافقی که مجلس با وزارتخانه انجام داده و پیگیری که کمیسیون انرژی دارد ، امیدواریم که پنج فاز تا پایان سال به بهره برداری برسد و بقیه فازها هم در یکی دو سال آینده به بهره برداری برسد.
نماینده محترم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت بحث ارتقاء شهرستان یکی از درخواست های جدی مردم است ، بخش هایی مثل میان جلگه ، زبرخان ، سرولایت که استحقاق ارتقاء به شهرستان را دارند و پیگیری های زیادی در دولت قبلی شد و خیلی از این طرح ها را به مرحله نهایی رساندیم ولی چون فرصت ، فرصت زیادی نبود به نتیجه قطعی نرسید و در دولت جدید با صحبت هایی که در بحث تقسیمات شد قرار است انشالله در طرح جدید دولت یازدهم که امیدواریم حق شهرستان در آنجا گرفته شود.