سید حسین اکرامی مسئول ستاد نماز جمعه نیشابورپیش از خطبه های 20-5-1391 سیدحسین اکرامی مسئول ستاد نماز جمعه و ستاد بازسازی عتبات عالیات نیشابور به ایراد سخنانی پرداخت.

اکرامی اولین انحراف از مسیر اسلام را در جریان سقیفه دانست و افزود: جمعی از ریش سفیدان و بزرگان و صحابه ی پیامبر بر خلاف نظر خدا و رسول رفتند در محلی به نام سقیفه بنی ساعده نشستند و  خلیفه تعیین کردند، این اولین و بنیادی ترین شکل انحراف بود که همه قضایایی که بعدا اتفاق افتاد و سرنوشت جامعه بشری تغییر کرد از این جریان سقیفه بود.

مسئول ستاد نماز جمعه نیشابور با اشاره به تخریب قبور ائمه اطهار(علیهم السلام) در طول تاریخ گفت: بغض و کینه دشمنان مولا امیرالمومنین به حدی بود که بارها و بارها قبور ائمه اطهار در عراق مورد تجاوز و تخریب قرار گرفته و در برخی موارد شخم و با خاک یکسان شده است ولی دوستان و ارادتمندانی هم داشتند که قرن ها پس از شهادت آن بزرگواران دل در گرو آن ها داشته و آن ها را بازسازی کرده اند.

وی در بخشی دیگری با اشاره به تشکیل نهضت های اسلامی و تربیت شخصیت های اسلامی پس از شهادت امام علی(ع) اظهار داشت: خمیرمایه فکری علما و مبارزین در دوران شکل گیری انقلاب، شعارهایی که در آن زمان داده می شد، حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست، درخواست حکومت علوی و فاطمی، خمیرمایه فکری رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس تفکر عاشورایی اهلبیت عصمت و طهارت بود.

اکرامی بازسازی عتبات عالیات را نیازمند برنامه ریزی، هدف گذاری، تحقیقات کامل، اولویت بندی و نیازسنجی دانست و افزود: اول پاکسازی و غبارزدایی ائمه اطهار عراق آغاز شد بعد از آن ارائه خدمات رفاهی برای زائرینی که از اقصا نقاط جهان خصوصا ایرانیانی که می روند، این ها با اهدا خون خود و فرزندانشان عشق و ارادت خود را برای تفکر این بزرگواران نشان داده اند.

وی با اشاره به این که بعضی از سلاطین صفوی و قاجار در بازسازی عتبات عالبات نقش داشته اند تصریح کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که بیش ترین شیعه را در جهان دارد و دلباخته ائمه اطهار هستند، به راحتی می تواند آن جا را بازسازی کند، دیگران تخریب می کنند، وهابیان در سامرا حرمین عسکریین را تخریب کردند و خود آمریکا اولین پیشنهاد دهنده برای بازسازی آن بود.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات نیشابور کمک های مردمی را باعث افتخار دانست و خاطر نشان کرد: علی ایحال ستاد بازسازی عتبات عالیات برای هماهنگ سازی، سامان دهی کمک های مردمی در همه استان ها و شهرستان، با مسئولیت امامت جمعه به عنوان رییس هیئت امنا، فرماندار به عنوان مدیراجرایی، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، اداره اوقاف و امورخیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، این ها از اعضای هیئت امنا هستند.

اکرامی با بیان این که مردم نیشابور 250خشت طلا جهت بازسازی حرم امام جواد(علیه السلام) اهدا کرده اند گفت: شاید بیش از یکصد میلیون تومان در همین یک سال گذشته کمک مردم نیشابور بوده است ولی آن مراحلی که برای بازسازی حرم شروع کرده اند، اول بازسازی داخل حرم و پوشش موقت بعد از سقف ها، بعضی از تزئینات داخل حرم، نیاز موجود توسعه فضاهای اطراف حرمین ائمه اطهار هست، در حال حاضر خاک برداری صحن حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) در کنار مضجع مقدس امیرالمومنین در نجف اشرف شروع شده است و نیاز به مساعدت های مردمی است، محل ستاد در میدان امام(ره)-جنب ساختمان شماره دو فرمانداری است.